Σχολικές Επισκέψεις
Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης υποδέχθηκε το Γαλλικό Σχολείο Notre Dame du Sacré Coeur στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+
Με αισθήματα χαράς, συγκίνησης και πλούσιες νέες εμπειρίες, ολοκληρώθηκε η φιλοξενία της γαλλικής αποστολής από το σχολείο École Primaire Notre Dame du Sacré Coeur (Concarneau, France). Από τη Δευτέρα 11 έως την Πέμπτη 14 Μαΐου 2026, το 9ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης μετατράπηκε σε έναν ζωντανό πυρήνα ευρωπαϊκής συνεργασίας, υποδεχόμενο 40 μαθητές και 7 συνοδούς εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Eco-Tech Explorers“.
Οι μικροί εξερευνητές της Α’ Τάξης ανακαλύπτουν τη «Βιώσιμη Πόλη»
Οι μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΕ.Π.Ε.Α. Καστρίου «Βιώσιμη Πόλη», προσαρμοσμένο κατάλληλα για την ηλικιακή τους ομάδα.
Η δράση φιλοξενήθηκε στο Πάρκο Φιλοδένδρων, όπου οι μικροί μαθητές ήρθαν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον, γνώρισαν άγνωστα μέχρι τώρα είδη δέντρων και έπαιξαν στη φύση. Παράλληλα, επιστράτευσαν τη δημιουργικότητά τους φτιάχνοντας όμορφες «ζωγραφιές» με φυσικά υλικά που συγκέντρωσαν από το πάρκο.
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την Ε΄ τάξη με το ΚΕΠΕΑ Καστρίου: «Η Βιώσιμη Πόλη μας»
Oι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ Τάξης του σχολείου μας μεταμορφώθηκαν σε σύγχρονους εξερευνητές, συμμετέχοντας στο εξαιρετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η Βιώσιμη Πόλη μας» που σχεδίασε και υλοποίησε σε συνεργασία με το ΚΕ.Π.Ε.Α. Καστρίου.
Η βιωματική αυτή δράση ξεκίνησε δυναμικά στους δρόμους της πόλης. Εφοδιασμένοι με έναν ειδικό χάρτη, οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες για να εντοπίσουν κρυμμένα νεοκλασικά κτίρια. Μέσα από την περιήγηση είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των κτηρίων και να καταγράψουν τα στοιχεία εκείνα που τα συνδέουν με τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Συμμετοχή της Γ΄ Τάξης στο Φεστιβάλ «Μαζί» με την παράσταση «Ο χορός του Μικρού Πρίγκιπα»
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου, στο πλαίσιο των μαθημάτων για τον «Ενεργό Πολίτη» και ως συνέχεια των δράσεων φιλαναγνωσίας που υλοποιήθηκαν στη Βιβλιοθήκη του σχολείου και στο Πάρκο Φιλοδένδρων, πραγματοποίησαν θεατρική παράσταση με τίτλο «Ο χορός του Μικρού Πρίγκιπα». Η παράσταση φιλοξενήθηκε στο Μαλλιαροπούλειο Θέατρο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Μαζί» του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Μέσα από τη δημιουργική αυτή διαδικασία, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες, όπως η έκφραση συναισθημάτων και την επικοινωνία στο πλαίσιο της φιλίας, η συνεργασία και η διαμόρφωση θετικής στάσης ζωής για θέματα που απασχολούν ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.
Περιβαλλοντική επίσκεψη στη Βαμβακού
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν μια πανέμορφη και άκρως δημιουργική σχολική εκδρομή με προορισμό το γραφικό χωριό Βαμβακού Λακωνίας, φωλιασμένο στις πλαγιές του Πάρνωνα σε υψόμετρο 950 μέτρων! Τους μαθητές υποδέχτηκε η ομάδα του Vamvakou Revival, η οποία έχει μεταμορφώσει το χωριό σε έναν ζωντανό πυρήνα πολιτισμού, τεχνολογίας και φύσης.
Γιορτάζουμε τη Μοναδικότητα στο ΔΑΚ Τρίπολης!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Συνδρόμου Down, η Ε΄ Τάξη του 9ου Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης και το ΕΕΕΕΚ Μαντινείας ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μια ξεχωριστή δράση συμπερίληψης. Στο φιλόξενο περιβάλλον του ΔΑΚ Τρίπολης, οι μαθητές μας απέδειξαν ότι τα χρωμοσώματα μπορεί να διαφέρουν, αλλά η ανάγκη για παιχνίδι, φιλία και αποδοχή είναι κοινή για όλους.
Επίσκεψη στο θέατρο για την παράσταση της “Παπλωματούς”
Με μεγάλο ενθουσιασμό, οι μαθητές του σχολείου μας επισκέφθηκαν πρόσφατα το Θέατρο «Κατερίνα Βασιλάκου – Μαριάννα Τόλη», όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη μαγευτική παράσταση «Η Παπλωματού». Πρόκειται για ένα υπέροχο μιούζικαλ, βασισμένο στο βραβευμένο παραμύθι των Τζεφ Μπραμπώ και Γκέηλ Μάρκεν, σε διασκευή και σκηνοθεσία της Μαριάννας Τόλη. Οι μαθητές μας ταξίδεψαν στον κόσμο της γενναιόδωρης Παπλωματούς, η οποία με τα «μαγικά» της δάχτυλα φτιάχνει τα πιο όμορφα παπλώματα του κόσμου, όχι για να τα πουλήσει, αλλά για να τα χαρίσει σε όσους έχουν ανάγκη.
“Ασ’ το πάρει το ποτάμι” στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης της Δημητσάνας
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα, πραγματοποίησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης του σχολείου μας συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μουσείου με τίτλο «Ας το πάρει το ποτάμι».
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές ήρθαν σε άμεση επαφή με τον κόσμο της παραδοσιακής υδροκίνησης και γνώρισαν πώς το νερό αξιοποιήθηκε διαχρονικά ως πηγή ενέργειας για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παρατήρηση αυθεντικών εγκαταστάσεων (νερόμυλος, μπαρουτόμυλος, νεροτριβή), τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία του νερού όχι μόνο ως φυσικού πόρου, αλλά και ως βασικού παράγοντα υγείας, ευημερίας και ποιότητας ζωής.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Athens Science Festival
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε’ και Στ’ τάξεων του σχολείου μας, επισκέφθηκαν σήμερα το Athens Science Festival 2025, που φιλοξενείται στο Ωδείο Αθηνών, και παρακολούθησαν τη θεματική παράσταση για την επιστήμη των Χριστουγένννων με τίτλο: «Christmas Busters». Η παράσταση είχε εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα φέρνοντας στο προσκήνιο τη μαγεία της γνώσης, τη χαρά της ανακάλυψης και το χιούμορ της επιστήμης, παρουσιάζοντας με απλό και κατανοητό τρόπο στους μαθητές, επιστημονικές εξηγήσεις γύρω από γνωστά Χριστουγεννιάτικα φαινόμενα και μύθους.
Μέσα από την ενεργό σημμετοχή τους και τη συμμετοχή στο διαδραστικό δρώμενο τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν κριτική σκέψη, να συνδέσουν τη γνώση με την καθημερινή ζωή και την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και να διαπιστώσουν πώς η επιστήμη μπορεί να εξηγεί τον κόσμο γύρω μας με τρόπο ενδιαφέροντα και προσιτό.
Η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία μάθησης εκτός σχολικής τάξης και ενίσχυσε το ενδιαφέρον των μαθητών για την επιστήμη και τη γνώση.Στολισμός των Χριστουγεννιάτικων δέντρων της Τρίπολης από μαθητές
Οι μαθητές της Α΄και της Β΄ τάξης ανέλαβαν τον στολισμό ενός εκ των Χριστουγεννιάτικων δέντρων της πόλης που ανατέθηκε στο σχολείο, με τη συνοδεία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών κας Τζίφα Κωνσταντίνας, κας Γεωργούλη Ελένης και κας Παρασκευοπούλου Μαρίας και της εκπαιδευτικού Εικαστικών κας Γεωργοπούλου Ειρήνης, που επιμελήθηκε τη δημιουργία των φετινών πρωτότυπων στολιδιών, καθοδηγώντας στο δημιουργικό εργαστήρι τους μαθητές. Η επίσκεψη υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της εορταστικής δράσης στολισμού των δέντρων της Τρίπολης από σχολεία και φορείς, που διοργανώνει κάθε χρόνο το Τμήμα Πολιτισμού του Δήμου Τρίπολης.